Від синдрому раптової дитячої смерті в Україні щорічно помирає майте 100 немовлят, у Франції – 350, у США – близько 1400. Причини встановити неможливо. Однак вчені знайшли один з факторів, який може на це впливати.
Синдром раптової смерті немовлят – це смерть здорової на вигляд дитини віком до 1 року, найчастіше під час сну. Її причину не можна пояснити ніякими даними, включаючи результати патологоанатомічного дослідження.
Вчені з Університету Paris Cité разом з лікарнями Великого паризького університету, лікарнею Нантського університету та кількома європейськими дослідницькими структурами вивчили зображення на упаковках дитячих підгузків в 11 європейських країнах (у тому числі – Франції, Німеччини, Італії та Іспанії).
Дослідницька група виявила 631 пакунок підгузків для немовлят вагою менше 5 кг. На 49% з них була фотографія зі сплячою дитиною.
Аналіз показав, що 79% таких упаковок не відповідали рекомендації щодо профілактики синдрому раптової дитячої смерті. А саме – майже на половині з них немовля було зображене або не в правильній позі (спало, лежачи на боці чи на животі), або поряд були зображені м’які предмети (подушка, ковдра чи подушка у вигляді м’якої іграшки). На 10% підгузків немовля спало біля мами або в мами на руках.
Між тим педіатри застерігають: до 1 року дитина повинна спати у своєму ліжечку на якісному дитячому матраці і тільки на спині! Це найбезпечніше положення, яке не дозволить уткнутися носом у матрац і перекрити собі дихання. Впродовж цього часу не варто вкривати немовля ковдрою (щоб випадково не накрила його з головою) – краще користуватися спальним мішком. 2 роки слід спати без подушки. І ніяких іграшок поряд під час сну!
Дослідники вважають, що рекламні зображення неправильно орієнтують батьків. Споживачі зазвичай вважають, що рекламні зображення створені експертами, і тому вважають їх авторитетними джерелами.
Вчені рекомендують батькам більше читати спеціальної літератури і менше піддаватися впливу реклами – це може зашкодити здоров’ю і життю їх немовляти.