Якщо хтось намагається завдати вам болю, потрібно захищатися. Але робити це елегантно.
Іноді слова завдають нам болю, через який земля може похитнутися під ногами. Однак є способи не лише зберегти гідність, а й поставити кривдника на місце – спокійно, красиво, не втрачаючи контролю.
Ехо-реакція
Коли людина ображає вас – насміхається чи принижує, спокійно повторіть її слова – з нейтральною інтонацією та невеликою паузою. Наприклад, вам кажуть, що ви
щось робите неправильно. Перепитайте: «Я роблю неправильно?» Обов’язково зробіть це спокійним голосом, з приємною посмішкою, на яку тільки здатні (так, доведеться зробити над собою зусилля, але воно того варте).
Чому це працює: людина, яка завдає прямого удару, очікує емоцій – сподівається, що перед нею будуть виправдовуватися, соромитися, гніватися. Це «підживлюватиме» її его. Коли ж у відповідь не побачить агресії, почуватиметься некомфортно. Її слова будуть порожнім місцем, а це лякає.
Так треба себе поводити, коли не готові змиритися з образою, але й у конфлікт вступати не хочете.
Техніка «високої позиції»
Не варто займати оборонну позицію та виправдовуватися. Встановлюйте межі, але з добрими намірами. Як дорослий, що дивиться на примхливу дитину – з розумінням, але твердо. Наприклад: «Ти як завжди – все зіпсував! Тобі нічого не можна доручити!»
У відповідь можна сказати: «Шкода, що ви так думаєте. Але я так не вважаю». Як варіант – «Ви маєте право гніватися, але не маєте права розмовляти зі мною таким тоном».
Чому це працює: дуже важливо не опускаєтеся до рівня людини, яка вас ображає. Ви не сперечаєтеся, ви заявляєте про свої межі спокійно, з гідністю та впевнено. Це психологічно знеохотить опонента – він не зможе продовжувати конфлікт, якщо ви не приєднаєтеся до гри.
Така позиція чітко дає зрозуміти, що ви не готові бути мішенню – вас неможливо принизити.
Вас це може зацікавити: 5 фраз, які допоможуть миттєво згасити будь-який конфлікт