Топ-5 електромобілів з Європи: чому їх купують, скільки коштують та як доставити?

Електромобілі мають низку переваг над звиклими авто з бензиновими чи дизельними двигунами. Вони надзвичайно економні – за умови заряджання вдома за «нічним» тарифом, собівартість 100 кілометрів пробігу становитиме близько 50 гривень, на що не здатен навіть найекономніший «гібрид» чи дизель. Їхнє технічне обслуговування простіше, усі електромобілі мають «автоматичну» коробку передач (точніше – не мають КПП як такої, керування ними здійснюється подібно до легковиків з «автоматом»), а динамічні характеристики багатьох порівняні з недешевими спорткарами.

Ще важливо згадати про «американців» - тобто легковики зі США, які найчастіше прибувають в Україну з тамтешніх страхових аукціонів. Їхня головна перевага – менші ціни, проте водночас це і головний недолік, адже дешевші вони тому, що були пошкоджені (часто доволі серйозно) в ДТП. І це не єдиний момент, на який слід звернути увагу перед тим, як прийняти рішення звідки купувати електромобіль – з країн Америки чи Європи.

Переваги європейських моделей – відсутність «страхового» минулого (це, звісно, треба перевіряти, наприклад – за допомогою сервісу Cebia), «правильне» світло фар, яке відповідає європейським стандартам та має коректор висоти, панорамне  водійське дзеркало, жовті (а не червоні) вказівники повороту, спідометр зі шкалою в км/год, та клімат-контроль з градусами Цельсія, а не Фаренгейта, наявність задньої протитуманної фари, радіо, яке приймає усі хвилі.

Для електромобілів ще важливо те, що європейські моделі здебільшого обладнані швидкісним зарядним портом CCS2 Combo, який розповсюджений на наших швидкісних зарядних станціях, тобто машина без перероблення чи додаткових перехідників готова до експлуатації з першого дня.

Які моделі електромобілів найчастіше «приганяють» з Європи до України? Ми визначили Топ-5 таких, і вже готові поділитися інформацією про кожен із найпопулярніших варіантів.

Nissan Leaf

Цей хетчбек сміливо можна вважати таким, що «пересадив» українців на електромобілі – адже це наймасовіша модель як на ринку, так і в парку. Майже чверть усіх «електричок» в Україні – це саме «Ліфи».

Машина має достатні для повсякденного використання габарити, непогану потужність двигуна (109 к.с. для першого покоління, і до 218 к.с. для другого). Запас ходу залежить від ємкості акумулятора та його стану – найменше пробігають версії першої генерації з АКБ на 24 кВт-год, від 50…70 до 100…130 км. Також є варіант на 30 кВт-год. Це і найдоступніший електромобіль – бюджету близько $6 тис. цілком вистачить для купівлі «живої» машини перших років випуску.

Друге покоління (з 2017 року) пропонує версії з АКБ на 40 та 62 кВт-год, тут вже більша потужність двигунів (150 або 218 к.с.), оновлений дизайн, ширший список обладнання, та, відповідно, більший запас ходу – до 360 км у 60-кіловатного варіанта. Для купівлі Nissan Leaf II покоління варто приготувати від $13000.

Renault ZOE

Невеликий міський автомобіль заслужив свою популярність порівняно доступними цінами, низьким енергоспоживанням (що дає більший запас ходу при однаковій ємкості тягової батареї), а також тим, що акумулятори тут мають дещо меншу схильність (у порівнянні з Leaf) до деградації. Але, якщо вже почали порівнювати, тут трохи менше місця, більше шуму, та нижча якість матеріалів, використаних для оздоблення салону. Хоча, в міських умовах менші габарити часто можуть бути перевагою, коли потрібно знайти місце для паркування.

На ринку присутні різні версії Renault ZOE – з акумуляторами ємкістю 22, 41 та 52 кВт-год, що на практиці (для вживаних авто) дає запас ходу від 150 до 350 км, якщо батарея зношена не більше як на 20%. Щодо цін – найдоступніші варіанти обійдуться від $7 тис.

Volkswagen e-Golf

Марка Volkswagen – найпопулярніша на вторинному авторинку України. Хоча коли говорити саме про e-Golf, видатних характеристик у цієї моделі не надто багато. Тягова батарея на 24 кВт-год у першого покоління (з 2014 р.в.) забезпечує близько 100…130 км запасу ходу (для вживаних авто, які в хорошому стані); дещо кращі справи з автономністю у другої генерації (з 2016 р.в.), котра отримала акумулятор на 36 кВт-год, та запас ходу майже 200 км.

Однак якщо порівнювати електричну версію з бензиновими чи дизельними, перша має краще оснащення, більший перелік опцій навіть у «базовому» виконанні, непогану мультимедійну систему, також може мати LED-фари та «віртуальну» панель приладів. Наявність значка VW натякає на непогану ліквідність на ринку. Щодо цін – для того, аби отримати машину з прийнятним залишковим ресурсом та мінімальними осередками корозії кузова, варто приготувати суму від $9…10 тис.

Hyundai Kona Electric

Цю модель можна без сумнівів назвати оптимальним рішенням, яке впевнено здатне замінити автомобіль з ДВЗ без будь-яких «але». На ринку є дві основні версії за акумуляторами: на 39 та 64 кВт-год. Першу відразу радимо відкинути, як таку, що має значно меншу ліквідність, запас ходу, потужність, а коштує майже так само, як і та, що має батарею на 64 кВт-год.

Реальний запас ходу – до 500 км (не менше 360 взимку), швидка зарядка, хороше оснащення в комплектації «Premium», куди входить аудіосистема Krell, проєкційний дисплей, шкіряний салон (сидіння з підігрівом та вентиляцією), тепловий насос, адаптивний круїз-контроль, камера заднього огляду, парктроніки та ще чимало корисного.

При виборі Kona варто звертати увагу на варіанти, котрі пройшли через відкличну кампанію – у них буде нова батарея, та, можливо, був замінений тяговий двигун. Тобто, залишковий ресурс цих елементів буде близьким до того, який мало нове авто. До всього це ще й кросовер з досить цікавим дизайном.

Щоб отримати це все «в топі» (для моделі 2018 року) варто виділити не менше $17 тис., або й трохи додати, щоб купити вже рестайлінгову версію 2020 року. Крім Hyundai Kona також можна розглянути KIA Niro EV – подібний, хоча трішки дорожчий автомобіль, але й більш просторий – його кузов довший на 160 мм.

Audi e-tron

Audi e-tron – електричний кросовер преміумкласу, створений для тих, хто шукає поєднання розкоші, передових технологій та практичності в екологічному транспорті. Звернути увагу на нього варто тим, хто цінує комфорт і традиційну якість Audi.

Серед переваг Audi e-tron над конкурентами у сегменті, наприклад, Tesla Model X – кращі матеріали оздоблення салону, більш плавна та тиха їзда, а також відсутність надто футуристичного інтер'єру й епатажних задніх дверей. Порівняно з Jaguar I-Pace, e-tron пропонує більше внутрішнього простору та зручностей для повсякденного використання, а також, за приблизно той же час присутності на ринку, німецький автомобіль не встиг назбирати стільки негативних відгуків, як виріб з Британії. Бюджет – від $27 тис.

Як доставити електромобіль з Європи?

Так склалося, що основні ринки, де є хороший вибір електромобілів розташовані значно далі, ніж порівняно близькі до нас Польща чи Словаччина. Здебільшого електроавто купують в Нідерландах, Норвегії або Німеччині. Зрозуміло, що у разі вибору автівки з запасом ходу в 100 км, вирушати власним ходом у мандрівку 1,5…2,5 тис. км немає жодного сенсу – акумулятор розрядиться ще поки ви збиратимете усі необхідні документи та купуватимете поліс страхування.

Для покупки електромобілів з Європи найкраще рішення – замовити його доставку авто з європи на лафеті або автовозі. Так буде значно швидше і точно дешевше. До всього ж можна замовити повний комплекс – розмитнення «під ключ», вам залишиться лише отримати готовий автомобіль та документи на нього, і вирушати в першу подорож.

При цьому нагадаємо, що зараз (і до кінця 2025 року) на електромобілі діє пільгове розмитнення – тож на додачу до всіх переваг це ще й найвигідніша покупка у розрізі того, скільки грошей ви вкладаєте у сам автомобіль, а скільки у податки за нього.

Тож не гайте часу – звертайтесь до фахівців West Auto Hub, які порадять оптимальні варіанти для купівлі та проінформують про всі інші деталі «пригону» електромобіля з Європи.

...
play pause
Радіо
Музика
Зараз Лунає:
...
Плейлист
Плейлист