Через нестачу мікрочіпів автомобільні концерни світу авто будуть дорожчати: думка експертів

      У 2021 році автомобільні виробники стикнулися з досить неочікуваною проблемою. Через аномальне зростання ринку напівпровідників під час пандемії компанії-виробники не встигали за попитом, тому різко почався дефіцит комплектуючих. Бум майнингу та ріст попиту на відеокарти, а також стихійні лиха у США, які пошкодили виробничі потужності деяких заводів, що виробляють напівпровідники, тільки посилили дефіцит.

      Він вплинув на всю гілку промисловості настільки сильно, що деякі компанії вимушені переглянути власні плани на випуск авто або навіть тимчасово відмовитися від цифрового оснащення машин, замінивши його аналоговим.

      Ринок ще не на межі колапсу, але від нього не так далеко

      Концерн Volkswagen оголосив про коригування планів щодо випуску нових авто у другій половині 2021 року. 

      Як заявив уповноважений представник компанії: «Ми не зможемо ліквідувати відставання від першопочатковому плану, навіть якщо компонентів будет достатньо».

      Для прикладу, оригінальні автомобільні диски Фольксваген відливає на власних промислових потужностях. Але жоден з автомобільних виробників не має власного виробництва напівпровідників та чіпів.

      Про схожі проблеми заявили також інші концерни. Уейн Грифітс, директор SEAT, розповів, що питання з нестачею напівпровідників є найважливішим на сьогодні, проте поки що воно залишається невирішеним.

      Деякі компанії вирішили вийти з ситуації за допомогою аналогових систем. Для прикладу, у новому Peugeot 308 замість цифрової панелі приладів встановлять класичну аналогову, щоби хоч трохи зменшити використання чіпів у конструкції авто. 

      А Daimler пішов на куди більш радикальні міри. 18 500 співробітників компанії зараз працюють за скороченим робочим днем з усіма наслідками, що з цього витікають. На виробництвах просто немає роботи, щоб забезпечити повне навантаження на персонал.

      Що робити далі? Тільки чекати

      Від нестачі напівпровідників постраждала не тільки автомобільна галузь. Вже не один місяць складнощі є на ринку комп'ютерів, смартфонів, побутової техніки та навіть радіоелектроніки. А через зростання попиту на продукцію та зниження пропозиції починає поступово рости ціна на все, що потребує напівпровідників.

      Сьогодні ринок авто лихорадить. Нових моделей на всіх не вистачає, тому значно виріс попит для вторинного ринку. А через це зросла і ціна вживаних авто — у середньому майже на 20%. На популярних сайтах сьогодні ціна автомобілів 2018-2019 року випуску лише трохи менша, аніж нових. 

      Єдиний адекватний варіант для покупців, які не хочуть значно переплачувати — чекати, коли дефіцит закінчиться. Проте, це може зайняти місяці, адже нестача ринку настільки сильна, що навіть повернення до минулих обсягів виробництва напівпровідників затребує багато часу, щоб наситити ними ринок. Тому запасіться терпінням та попкорном.