«Правило 5 секунд» - міф чи реальність: чи можна вживати їжу, що впала на підлогу

Правило, відоме всім з дитинства, говорить про те, що швидко підняте не вважається таким, що впало. Та чи справді на їжу, яка впала і яку мерщій підняли з підлоги, не встигають потрапити бактерії?

Мікроби є всюди, а на підлозі зі зрозумілих причин їх повинно бути найбільше. Проте дехто вважає, що їм потрібен час, аби атакувати їжу. А отже те, що впало, можна вживати, якщо відразу підняти – шкоди здоров’ю не буде.

Щоб перевірити це «правило п’яти секунд», як його називають, група студентів Гарвардського університету на чолі с Джилліан Кларк вирішила провести експеримент. На підлогу нанесли невелику кількість бактерій кишкової палички, а потім поклали на неї цукерки і печиво. Коли за 5 секунд підняли їх і перевірили під мікроскопом, виявили на їжі мікроби.

Професор  Пол Доусон з Університету Клемсона вирішив розширити дослідження – вияснити, чи грає роль те, скільки часу їжа пролежала на підлозі.

Для цього підлогу обробили бактеріями сальмонели і поклали туди хліб та ковбасу. На наявність бактерій їжу перевірили через 5, 30 та 60 секунд. Виявилося, що кількість мікробів щоразу була однаковою. Причому на продуктах з більш пористою структурою їх більше.

Цей експеримент науковці повторювали впродовж 24 годин – брали проби з їжі, яка весь час лежала на підлозі. І виявили цікавий факт: чим далі, тим менше бактерій залишалося на підлозі. На продуктах, відповідно, теж.

Ще один факт, який їх здивував: з килима на їжу бактерій потрапляло найменше – 1%, тоді як з кахельної підлоги – 48%, а з дерев’яної – майже 70%.

Проте в будь-якому разі вчені не рекомендують їсти підняте з підлоги. Мікроби на продукти потраплять однозначно. А значить, ймовірність зараження висока. Як на них відреагує організм, не можливо передбачити – від болю в шлунку до нудоти, блювоти й сильної інтоксикації.