Убивці машини: три причини не в’їжджати в калюжі на швидкості

Калюжа, яка утворилася після танення снігу, сильного дощу або на місці, де забиті стоки, – це не просто перепона, яку потрібно подолати. Її слід долати акуратно, якщо не хочете залишити в ній кілька тисяч (або й десятків тисяч) гривень.

Калюжа може виявитися не такою невинною, як здається. Спрогнозувати, якої вона глибини, не можливо. Якщо авто опиниться у воді по самі арки коліс, навряд чи вдасться уникнути проблем.

Проте й мілкіша «водойма», якщо в’їхати в неї на високій швидкості, може стати причиною серйозних пошкоджень. Розповідаємо, яких.

Гідроудар

Особливо він небезпечний для авто з низьким кліренсом. Якщо в повітрозабірник потрапить вода, вона через фільтр потрапить у двигун. Проблема в тому, що під час роботи двигуна вода не стискається. І це призводить до збільшення навантаження на поршні.

Далі події можуть розвиватися наступним чином:  шатун деформується,  застрягає в циліндрі, двигун заклинює. Найвірогідніше, у такому випадку знадобиться заміна поршневої групи. Якщо ж колінвал не зупиниться і продовжуватиме обертатися, може розірватися блок циліндрів. Це ще більш затратна історія.

Аби не влипнути в неї, експерти наполегливо радять не заїжджати у калюжі, де вода доходить вище бампера.

Зламаний блок керування

У калюжу можна в’їхати так, що хвиля накриває автомобіль по самий дах. Добре, якщо дренажні отвори біля лобового скло не забиті. Інакше вода може перелитися через край. Це означає, що блок управління мотором та акумуляторна батарея, яка знаходиться поряд, під загрозою. Особливо, якщо порушена герметичність кожуха: тоді вода може потрапити всередину комп'ютера. Що буде далі, зрозуміло.

Пошкодження електроніки

Якщо вода потрапляє у відсік з двигуном, пиши пропало.

Залиті водою генератор та стартер можуть стати причиною короткого замикання – авто відразу вийде з ладу.

Вода в котушці запалення та розподільнику теж збільшує ризик короткого замикання. Це може призвести до пропусків запалювання і проблем з каталізатором. Щонайменше – до різкого збільшення витрат пального.

Здається, цих аргументів достатньо для того, щоб не ганяти по калюжах. В ідеалі їх краще об’їжджати. А якщо це нереально, заїжджати на мінімальній швидкості.

...
play pause
Радіо
Музика
Зараз Лунає:
...
Плейлист
Плейлист