Для власників старих автомобілів можуть ввести новий податок - утилізаційний збір.
З такою пропозицією виступили в Держекоінспекції, пише UBR.
За словами глави відомства Андрія Мальованого, відсутність розгалуженої мережі центрів для здачі і знешкодження старих авто, необхідність доплачувати за знищення машини не стимулюють водіїв утилізувати старі авто згідно з вимогами законодавства. Відповідно такий бізнес не є прибутковим.
Голова Держекоінспекції підкреслив, що для вирішення проблеми потрібно застосовувати аналогічні з Європою механізми, серед яких:
-доплати автовласникам при покупці нового авто після належної утилізації старого;
-стягнення утилізаційного збору після закінчення експлуатації автомобіля;
-високі штрафи для тих, хто порушує норми утилізації авто;
-розширена відповідальність автовиробника, який повинен подбати про подальше "знешкодження" відпрацьованого товару.
До слова, в Україні тільки 5% автовласників віддають свої машини на утилізацію.
Потрапляючи на звалища вживані авто забруднюють грунт свинцем, іржею, відпрацьованими маслами.
"Протягом 2020-го року утилізовано лише 13 000 авто. Решта забруднює навколишнє середовище на звалищах", - додав Андрій Мальований.