Кожна випита чашка кави має свої плюси і мінуси. Але кава перед походом по магазинах однозначно шкідлива – для сімейного бюджету.
Всі знають, що кава бадьорить. А ще вона, виявляється, робить людину імпульсивною і впливає на її купівельну поведінку.
Фахівці з Британського психологічного товариства провели спеціальне дослідження на цю тему. Воно проводилося в різних магазинах у багатьох країнах: частині учасників експерименту – відвідувачам торгівельних центрів – пропонували безкоштовну порцію еспресо об’ємом 50 мл, іншій частині давали каву без кофеїну.
З’ясувалося, що вживання такої невеликої кількості кофеїну корелюється зі збільшенням кількості придбаних товарів і більшими загальними витратами. Люди, які вживали кофеїн, частіше віддавали перевагу так званим «гедонічним продуктам» – тим, які приносять задоволення (наприклад, шоколад чи попкорн). Така поведінка пояснюється підвищеним «енергійним збудженням» під впливом стимулюючої дії кофеїну.
Загалом кава підштовхувала витрачати приблизно на 50% більше грошей у порівнянні з особами, які пили каву без кофеїну.
Всі, хто вживав кофеїн, зізнавалися, що відчували під час шопінгу певне збудження. А воно, як відомо, робить людину імпульсивнішою.
Вчені вважають, що такий стан може викликати і менша порція кофеїну – досить і 25-30 мг (в еспресо її 60 мг). Це означає, що популярні енергетики та навіть газовані напої так само спонукатимуть вас витрачати більше коштів у магазинах, ніж планувалося.
А отже, залиште каву на потім – посмакуєте після шопінгу. І замість газировки тримайте в сумочці пляшечку чистої води.
Вас це може зацікавити: Вчені з’ясували, що любов до кави може передавитися генетично