Відкритість – одна з найважливіших умов, яка сприяє налагодженню гарних відносин. Однак психологи переконані: якими б близькими не були ваші стосунки з конкретною людиною, про себе можна розповідати далеко не все. Ніякої містики! На це є вагомі причини.
Плани. Всі знають фразу «хочеш насмішити бога – розкажи йому про свої плани». Буквально вона означає: щойно почнете розповідати про те, що напланували, все піде шкереберть. У психологів є цьому пояснення. Коли ми озвучуємо комусь свої ідеї, мозок сприймає це як завершений процес. Надалі він не зациклюється на досягненні поставленої мети. Ще одна причина, чому краще тримати плани при собі, – ви не можете на 100% бути впевненими в добрих намірах співбесідника. Якщо він вам заздрить або має на вас зуб, може втрутитися в ці плани й зруйнувати їх. Або ж почне висловлювати свою точку зору і змусить сумніватися у правильності своїх рішень.
Добрі справи. Кажуть, що вони роблять тихо, тому що повинні йти від серця. Якщо будете розповідати про те, як нагодували безхатченка, очікуючи похвали від оточуючих, це можуть сприйняти як самолюбування і розчаруватися в вас.
Прибутки. Це майже інтимна тема – розповідати, скільки ви заробляєте. Якщо у співрозмовника більше, він може поводити себе зверхньо, змушуючи вас відчувати себе невдахою. Якщо його доходи нижчі, почне заздрити. Чи навіть спробує згодом взяти у вас у борг.
Дорогі покупки. Як би не хотілося поділитися новиною про нове авто, останню модель каво-машини чи сумочку ціною в чотири мінімальні зарплати, промовчіть. Заздрість – погана річ. Навряд чи співбесідник може вас зурочити, але розпустити плітки про ваші джерела доходів – запросто.
Сімейні конфлікти та інтимні подробиці життя. Вони повинні залишатися в сім’ї. Чим менше людей про них знатиме, тим міцнішими будуть стосунки. Пам’ятайте, що третій завжди зайвий.
Хвороби. Звичайно, колега може порадити вам гарного лікаря, який її витягнув з того світу. А може шепнути шефу про ваші проблеми, і нового проєкту вам не бачити, як своїх вух – керівництво хоче мати справу зі здоровими і активними співробітниками.