Різниця між амортизаторами та амортизаційними стійками

Автомобільна підвіска відіграє ключову роль у контексті безпеки, комфорту та керованості транспортного засобу. Вона гасить удари при проїзді нерівностей, утримує шини в контакті з дорогою та покращує стійкість машини при їзді. Одним з найважливіших компонентів підвіски є амортизатори та амортизаційні стійки.

Попри схожість назв, це різні елементи. Їх функціонал і конструкція сильно відрізняються, тому важливо розуміти їх відмінності та принцип дії. Зокрема, це дозволить вам підібрати правильні запчастини для свого автомобіля у спеціалізованих інтернет-магазинах, таких як japan-cars.com.ua. Спочатку розглянемо основну інформацію про комплектуючі цих двох типів.

Що таке амортизатор і які у нього особливості

Амортизатор - це механізм, призначений для гасіння вібрацій під час руху автомобіля. Цей елемент перетворює кінетичну енергію рухів підвіски на теплову, забезпечуючи плавну та комфортну їзду.

В авто є дві деталі цього типу:

1. Амортизатор передній, як випливає з назви, встановлюється на передній осі. Він відповідає за керованість та стійкість автомобіля в різних дорожніх умовах. Якщо передній елемент працює справно, водій буде з легкістю проходити повороти та робити інші маневри на дорозі.

2. Задній амортизатор розташований на задній осі. Його ключова функція – забезпечення стабільності та комфорту під час руху машини.

Вибираючи запчастини будь-якого з цих типів важливо враховувати модель автомобіля, тип дороги та стиль водіння. Комплектуючі повинні бути сумісні з машиною саме вашої модифікації та комплектації. В іншому випадку при встановленні нових запчастин можуть виникнути труднощі.

Що таке амортизаційна стійка і які в неї особливості

На відміну від амортизатора, стійка МакФерсон (MacPherson) є складнішим елементом підвіски. З погляду конструкції механізм є поєднанням класичного амортизатора та пружини. Ця деталь одночасно виконує два завдання: гасить вібрації та коливання при їзді, підтримує вагу всього автомобіля (завдяки пружині).

Ключова перевага амортизаційної стійки це її універсальність. Вона замінює окремі компоненти підвіски, тому займає менше місця. Найчастіше вони встановлюються у передній частині сучасних автомобілів.

Що віддають перевагу автомобілістам

Існують шанувальники як класичних амортизаторів, і сучасних стійок МакФерсон. Обидві деталі добре гасять вібрації при проїзді нерівностей, забезпечуючи при цьому транспортному засобу оптимальну керованість. Однак саме амортизатори на машину найбільш поширені з трьох причин:

1. Складність заміни. Традиційні амортизатори порівняно нескладно встановлювати замість зношених чи зламаних елементів. Стійки МакФерсон вимагатимуть більше часу та зусиль, що позначиться на вартості послуг за обслуговування автомобіля.

2. Ціна. Купити амортизатори легше у тому сенсі, що кожен виріб — це окремий механізм, що функціонує. Ціни на такі запчастини варіюються, але залишаються на відносно невисокому рівні. Амортизаційна стійка дорожча, оскільки вона фактично складається із двох елементів, об'єднаних в одну конструкцію (амортизатор із пружиною).

3. Доступність. Якщо на автомобілі використовуються стійки MacPherson, замінити їх можна тільки на такі комплектуючі. Така сама ситуація з амортизаторами: їх неможливо замінити на стійки МакФерсон без істотної зміни всієї підвіски. Оскільки у минулому на машини встановлювалися саме амортизатори, зараз попит на ці деталі досить великий.

Обидва види комплектуючих потребують перевірки після кожних 20-30 тис. км пробігу. При агресивному стилі водіння деталі можуть вимагати заміни приблизно після 60 тис. км, але за акуратної їзди їх ресурс можна значно збільшити - до 90-100 тис. км пробігу. При цьому важливо також враховувати стан доріг, масу машини та кліматичні умови. Все це може негативно вплинути на будь-яку амортизатор автомобіля, а також суміжні вузли.

...
play pause
Радіо
Музика
Зараз Лунає:
...
Плейлист
Плейлист