FORD СТВОРИВ ВЛАСНУ «ФАБРИКУ ПОГОДИ»

 

Уявіть: у вашій кімнаті повітря «пливе» від спеки, а в сусідній можна ліпити сніговика. Якщо відчинити наступні двері, можна відчути пориви 5-бального урагану. Так виглядає «фабрика погоди», яку Ford відкрив у німецькому Кельні.

Суперсучасний центр кліматичних випробувань Ford відтворює під одним дахом погодні умови, характерні для різних регіонів світу. Це дозволяє випробовувати будь-які моделі компанії, від компактної Ford Fiesta до 2-тонного Ford Transit, у найважчих умовах, «викликаючи» будь-яку погоду в будь-який час доби.

На площі розміром із футбольне поле інженери можуть відправити автомобіль у «кругосвітню подорож», де транспортний засіб випробує всю гаму кліматичних умов – від пекельної спеки Сахари до арктичного холоду Сибіру і вологих мусонів Коста-Рики.

«Низка найжорсткіших тестів із моделюванням погоди дозволить власникам Ford бути впевненими, що автомобіль радуватиме їх надійною роботою незалежно від кліматичної зони, у якій вони проживають, – сказав Джо Бакай (Joe Bakaj), віце-президент із розробки продуктів Ford of Europe. – Обійти чотири кути цієї будівлі – все одно, що побувати в кожній з чотирьох сторін світу, і наші інженери робитимуть це цілодобово щодня, аби наші автомобілі продовжували залишатися кращими в своїх класах».

Випробувальний центр, інвестиції в будівництво якого склали 70 млн євро, має у своєму розпорядженні перший у світі аеродинамічний тунель для автомобілів, здатний моделювати сильний снігопад і перепади висот до 5200 метрів, що відповідає висоті Північного базового табору Евересту, найвищої гірської вершини світу. Повітря в двох окремих приміщеннях можна охолоджувати до -40 градусів або нагрівати до +55, а також створювати 95-відсоткову вологість. Температурні екстремуми роблять випробувальний комплекс у Центрі продуктової розробки Ford імені Джона Ендрюса (John Andrews Product Development Centre) в Кельні одночасно найспекотнішою, найхолоднішою й найвологішою точкою в Європі, а також місцем, де розташована найвища точка Західної Європи.

У комплексі, що вже повністю функціонує, можуть паралельно тривати випробування до 10 автомобілів. У процесі випробувань оцінюються комфорт, надійність і довговічність автомобіля, а також тестуються його електрична й гальмівна системи, системи кондиціювання та обігріву, здатність буксирувати вантажі й надійність систем в умовах пробок. Інженери аналізують вплив вітру різної сили на деталі екстер’єру, перевіряють стійкість до опадів і заміряють ефективність роботи системи обігріву лобового скла за різної температури.

Усі моделі Ford проходитимуть випробування в центрі, оснащення якого містить три кліматичні аеродинамічні тунелі, у тому числі «високогірну» лабораторію, і чотири випробувальні камери з регульованою температурою, одна з яких дає підстави проводити випробування у вологому середовищі. Один з аеродинамічних тунелів забезпечує тестування в холодному та гарячому середовищі. Двадцять вісім прожекторів із лампами потужністю 4000 Вт допомагають моделювати яскраві сонячні промені, за допомогою яких інженери перевіряють ефективність системи кондиціювання в автомобілі. Ця аеродинамічна труба також допомагає оцінити внутрішні шуми від систем транспортного засобу на різних швидкостях, за різних температури і рівня вологості, а також шум від роботи систем кондиціювання й опалення.

Другий аеродинамічний тунель має схожі функції та дозволяє створювати опади, в умовах яких перевіряються видимість із салону автомобіля, ефективність запуску двигуна та швидкість нагрівання повітря в кабіні.

Третій аеродинамічний тунель являє собою висотну лабораторію, де інженери можуть випробовувати транспортні засоби вітром силою до 120 км/год й атмосферою високогір’я (до 5200 м). Перевірки запуску двигуна й випробування на довговічність у цьому тунелі гарантують, що технічні рідини автомобіля не розірвуть трубки під час роботи в умовах зниженого тиску. Така перевірка актуальна для більш ніж 50 % автомобілів Ford, що продаються в світі: вони експлуатуються на територіях, що мають дороги, які проходять на висоті понад 1000 м.

«Ми можемо побачити, як «двірники» працюють за арктичних температур, як змінюються характеристики двигуна в екстремальну спеку і холод та навіть скільки снігу падає на голову водієві, коли він відчиняє двері. Це просто мрія інженера», – сказав Майкл Стіап (Michael Steup), менеджер проектів у Центрі кліматичних випробувань.

Загалом випробувальний комплекс споживає 11 мегават електроенергії – цього достатньо, щоб забезпечити потреби невеликого міста з 2400 жителями. Електроенергія виробляється екологічно чистим методом з поновлюваних джерел у Скандинавії.

Інноваційний випробувальний центр доповнює аналогічні комплекси Ford в інших країнах. Наприклад, у Бельгії (м. Ломмель) працює випробувальний полігон із треком, що імітує найгірші дороги світу, обладнанням для випробування автомобілів боковим вітром, а також грязьовими і сольовими ваннами.

...
play pause
Радіо
Музика
Зараз Лунає:
...
Плейлист
Плейлист