FORD РОЗРОБИВ СВІТЛОВИЙ АНАЛОГ АВТОМОБІЛЬНИХ НОМЕРІВ ДЛЯ ДРОНІВ

Фотографії та відео, зроблені за допомогою дронів, вже можна побачити у стрічках звичайних користувачів соцмереж. Але зображення, отримані з висоти пташиного польоту, — лише мала частина того, що людство може досягти за допомогою безпілотних літальних апаратів (БПЛА).

У Ford пильно стежать за розвитком технологій БПЛА, адже багато клієнтів компанії починають замислюватися про використання дронів як робочого інструменту. Тому в компанії була створена окрема дослідницька команда, яка розглядає питання спільного використання автомобілів і дронів на благо клієнтів. Однією з перших її ініціатив стала пропозиція про запровадження ідентифікації дронів за допомогою світлового коду — аналога автомобільного номера, який дозволить здалеку впізнавати дрон і швидко знаходити його власника.

Кількість дронів у повітрі зростає з кожним днем. До 2020 року на руках у любителів у США будуть близько 4,3 мільйона невеликих БПЛА, не рахуючи дронів, які використовуються в комерційних цілях, — їхня кількість до цього часу потроїться, довівши загальну кількість повітряних безпілотників до 7 мільйонів. Попри стрімке зростання популярності технології, багато пов'язаних із нею питань залишаються в зародковому стані. Важливою перешкодою до повсюдного й ефективного використання дронів є відсутність зводу правил, що визначають їхню поведінку і взаємодію в повітрі.

Ford є єдиним автовиробником у складі Комітету з нормотворчості у сфері авіації Федерального агентства цивільної авіації США (FAA), і його досвід у сфері наземного транспорту допомагає в розробці загальних принципів організації нового виду транспорту, який буде використовуватися для доставки товарів, надання послуг і, можливо, перевезення людей.

Одним із перших кроків Ford як учасника Комітету стало внесення пропозиції про спосіб ідентифікації та відстеження дронів у польоті. Унікальне рішення фахівців Ford дозволить легко ідентифікувати дрони на невеликій відстані з мінімальним або нульовим втручанням до їхньої конструкції. Можливість швидкого впізнання БПЛА забезпечить їхнє безпечне й відповідальне використання в повітряному просторі.

Рішення Ford передбачає використання коду з 10 цифр, який FAA надає власникам дронів під час реєстрації. Код має бути нанесений на корпус БПЛА. Однак роздивитися його під час польоту апарату практично неможливо. Фахівці Ford запропонували використовувати для ідентифікації дронів польотні вогні, якими вже стандартно оснащують деякі моделі безпілотників, щоб зробити їх помітними в сутінках або вночі. Запатентована технологія Ford передбачає використання польотних вогнів для передавання 10-значного коду дрона у двійковій системі. Частота миготіння вогнів може бути уніфікованою, що забезпечить універсальність такого методу ідентифікації.

Світлові сигнали можна розшифрувати за допомогою камери і спеціального програмного забезпечення. Для цього достатньо можливостей стандартного смартфона, що дозволить будь-якому спостерігачу ідентифікувати дрон і, в разі потреби, передати його номер поліції. Таким чином, 10-значний код стає аналогом автомобільного реєстраційного знака, за допомогою якого завжди можна точно визначити модель дрона й ідентифікувати його власника. Технологія ідентифікації за світловим сигналом була успішно протестована: додаток для смартфона точно розпізнав реєстраційний номер дрона, що знаходиться на відстані 25 метрів від спостерігача.

Команда, що займається БПЛА в Ford, також створила модульну платформу для розробки дронів. Платформа, що являє собою набір базових компонентів дрона з налаштовуваними параметрами, дозволить різним командам усередині Ford швидко тестувати сценарії спільного використання автомобілів і безпілотників. Інженерам не доведеться створювати кожен новий дрон із нуля — Надалі Ford планує зробити платформу загальнодоступною, для того щоб нею могли скористатися сторонні розробники спеціалізованих дронів.

...
play pause
Радіо
Музика
Зараз Лунає:
...
Плейлист
Плейлист